Charbel Music Ensemble - Zespół Muzyki Dawnej

Anna Filimowska-Wolfinger

sopran

Urodziła się w Krakowie. Swoją edukację muzyczną rozpoczęła w wieku 7 lat jako skrzypaczka. W międzyczasie zrodziła się jej wielka pasja do śpiewu. Ukończyła Państwową Ogólnokształcącą Szkołę Muzyczną II stopnia im. Fryderyka Chopina w Krakowie, w klasie skrzypiec. Następnie uzyskała tytuł magistra na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej w Krakowie, w klasie śpiewu prof. Izabelli Jasińskiej-Buszewicz. Kształciła się również w Hochschule für Musik und Theater w Hamburgu, w ramach stypendialnego programu „Erasmus”, w klasie prof. Ingrid Kremling-Domanski.

Swoje umiejętności doskonaliła na mistrzowskich kursach wokalnych, prowadzonych m.in. przez: Marka Rzepkę, Dariusza Grabowskiego, Annę Sims, Izabelę Kłosińską, Ryszarda Karczykowskiego, Teresę Żylis-Gara, Elisabeth Wilke, Helenę Łazarską, Arkadiusza Burskiego.

Jest laureatką nagrody Grand Prix w Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Jana Kiepury w Krynicy-Zdroju, II nagrody w Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym w Mławie, II nagrody w Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. I. Godina we Vrablach, oraz III nagrody w Ogólnopolskim Konkursie Sztuki Wokalnej Złote Głosy w Warszawie.

Od 2012 roku jest solistką Opery i Filharmonii Podlaskiej, gdzie występuje w następujących spektaklach: J. Strauss „Zemsta Nietoperza” (Adela), G. Bizet „Carmen” (Frasquita, Micaela), W. A. Mozart „Czarodziejski flet” (Papagena), G. Verdi „Traviata” (Annina), A. Lloyd Webber „Upiór w operze” (Carlotta), G. Ph. Telemann „Pimpinone” (Vespetta), J. Bock „Skrzypek na dachu” (Hudel), Ch. Williams „Korczak” (Basia), S. Moniuszko „Straszny dwór” (Hanna). W marcu 2016 r. zadebiutowała na scenie Opery Krakowskiej, wykonując partię Fiorilli w operze „Turek we Włoszech” G. Rossiniego, od grudnia 2016 r. na deskach Opery Krakowskiej można ją również podziwiać w roli Noriny w spektaklu „Don Pasquale” G. Donizettiego.

Artystka brała udział w wielu festiwalach muzycznych m. in. Festiwal Oper Barokowych Dramma per Musica w Warszawie, MFMOiK im. ks. Wacława Rabczyńskiego w Wasilkowie, Międzynarodowych Wieczorach Muzycznych w Mońkach, Wschód Kultury – Inny Wymiar w Białymstoku, Cracovia Sacra w Krakowie, Jubilaei Cantus w Nowym Sączu, Muzyka i Sacrum w Chrzanowie-Kościelcu, Wratislavia Cantans we Wrocławiu, Belcanto, w Nałęczowie. Występowała również w Krakowskiej Operze Kameralnej (w spektaklach: G. B. Pergolesi La Serva Padrona, oraz Livietta e Tracollo, W. A. Mozart Die Schuldigkeit des ersten Gebots). Uczestniczyła w prawykonaniu oratorium „Oto wierny sługa mój” Huberta Kowalskiego i Piotra Pałki.